4+1 egészséges finomság nem csak táncosoknak

 

13507049_1143479629048194_4004904583751072626_n.jpg

 

Az egészséges táplálkozás nagyon fontos a táncosoknak. Ilyenkor, a nyári melegben a legtöbben edzőtáborokban készülnek a következő szezonra. Életem végéig kísérteni fog az a kellemetlen gyerekkori élmény, amikor a nyári tánctáborban kora reggel 40 fokban két óra hosszát tornáztunk (sokszor ezt szerettem a legjobban), aztán reggelire behozták az olajos bundáskenyeret. Mondanom sem kell, hogy nem sokat ettem. Pedig enni kell –akkor is, ha táncos vagy, akkor is, ha meleg van -, csak éppen nem mindegy, hogy mit. Néhány könnyű és egészséges receptet szeretnék megosztani veletek.

Banán turmix: az egyik kedvenc gyümölcsöm. Nem csinál gyomorsavat, így kitűnő választás reggelire (az említett bundáskenyér helyett). Egy banánt turmixolj le bármilyen növényi tejjel, én a kókusztejet szeretem a legjobban. Fahéjjal ízesíthető. Ezzel máris kellemesen indul a nap.

Cékla-répa-alma turmix: miracle drink néven is ismert ez a hármas kombináció. Mindhárom összetevője nagyon egészséges, tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Zöld turmix: egyre népszerűbb a zöld ital. Victoria Boutenko Nyers ételek című könyve tette híressé. Az írónő a csimpánzokra hivatkozik. Ezeknek az aranyos állatoknak a tápláléka nagy részben zöld levelekből áll. DNS-ük 99,4%-ban megegyezik az emberével, így úgy tűnik, hasonló étrendre van szükségünk. (Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy az ember a majomtól származna.)

Ízlés szerint választhatsz gyümölcsöt (az uborka, a paradicsom és a cukkíni is annak számít!), és bátran kísérletezhetsz a zöld levelekkel: saláta, spenót levél, sóska levél, répa, karalábé, zeller levele, stb. Itt csak a kreativitásunk szab határt. Nagyon egészséges, ráadásul olcsó. Én rendszerint almát vagy narancsot használok. Akkor szeretem leginkább, ha sóska levél is van benne, mert attól egy kellemes ízt kap (pedig a sóska főzeléket nem szeretem).

zold_turmix.jpg

Ez a kép egy szülinapi bulimon készült. Meglepődtek a vendégek, hogy ez volt az első fogás, de ízlett nekik.

Banános smoothie: a banánt bármilyen idénygyümölccsel kombinálhatod (eper, málna, cseresznye, meggy, szeder, stb). Növényi tejjel vagy sima vízzel nagyon finom kombinációkat készíthetsz. Én eperrel és málnával szeretem leginkább, őrölt fahéjjal meghintve.

„Limonádé Lillith módra”:

Nagyon kellemes a nyári melegben, lúgosít és fogyókúrázóknak is ajánlott, hiszen a citrom bontja a zsírokat. Turmixold le, néhány karikát pedig dobálj bele! Használhatsz sima citromot, de adhatsz hozzá lime-ot, esetleg narancsot is. A fahéj és a gyömbér még finomabbá teszi, ráadásul mindkettő nagyon egészséges. Édesítheted mézzel vagy bármilyen édesítő szerrel.

Ha becsempészed az életedbe ezeket a finomságokat, máris sokat tettél az egészségedért, sőt az alakodért is.

Kállai Lili

facebook.com/tanctanarod/

 

Címkék: Csajoknak