Kállai TáncStúdió

9 tipp, hogy gyönyörűvé varázsoljanak az ékszerek

 

samantha_jones_ring.jpg

Kim Catrall: Szex és New York

 

Az ember a kezdetektől fogva díszíti magát ékszerekkel. Egyéniségét és társadalmi rangját is ezzel fejezte ki. Az aranynak, ezüstnek, ásványoknak, drágaköveknek kultikus szerepet tulajdonítottak. Most megtudhatod, hogyan hordd őket megfelelően.

Az egyik legfontosabb szabály, hogy fehér és sárga aranyat, valamint aranyat és ezüstöt nem illik együtt viselni. Ez az órára is vonatkozik.

Mindig az alkalomhoz illően válassz ékszert. Egy buliban jól néz ki egy csüngős fülbevaló, viszont egy állásinterjúra, vagy üzleti tárgyalásra sokkal inkább passzol egy kisebb, szolidabb darab, esetleg egy gyöngy. A nyakláncokkal hasonló a helyzet.

Ha egy nagy, látványos ékszert választasz, a többi darab szolidabb legyen. Ugye Eliza Doolittle hatalmas nyakéke mellé túlzás lenne egy vállig érő fülgő?

my_fair_lady_1.jpg

Audrey Hapburn: My Fair Lady

 

Szoros nyakéket és nagyon hosszú fülbevalót csak akkor hordj, ha hosszú nyakad van.

Az ásványoknak évezredek óta mágikus szerepet tulajdonítanak. Ha ilyen ékszert veszel, javaslom, hogy előtte tájékozódj a hatásáról. A különböző szimbólumokat ábrázoló darabok ugyancsak divatosak manapság. Mindenképpen tudd a jelentését, mielőtt viselni kezded.

Egyszerre csak egy stílusú ékszert válassz. Ha egyszerre viselsz aranyat, ásványt, strasszt, az bizony nagyon stílustalan.

Ne feledd, a kevesebb, néha több. Biztosan nem szeretnél úgy kinézni, mint egy teleaggatott karácsonyfa.

Ha netalán temetésre kellene menned, a legszolidabb darabokat válaszd, az nem a hivalkodás helye.

Ha táncolsz, felejtsd el a bokaláncot és a lábujjgyűrűt, mert balesetveszélyes. Ha standardezel, a köldök piercinget ugyancsak mellőzd, mert beleakadhat a partnered övébe.

Válaszd az egyéniségednek megfelelő darabokat, viszont bizonyos helyzetekben jobb konzervatívabban összeválogatni az ékszereket.

Kállai Lili

facebook.com/tanctanarod

Romantikus balettek II. (A Giselle)

 

villik_dan_nemzeti_balett.jpg

Villik: Dán Nemzeti Balett

 

Előző cikkemből megtudhattátok, hogy a romantikus balettek alapjait miként tette le két csodálatos balerina: a virtuóz karaktertáncos Fanny Elssler, valamint a légies tündér balettek megteremtője, Marie Taglioni és édesapja, egyben tanára Philippo Taglioni. A mai fejezetből az derül ki, hogy fejlődött tovább a romantikus balett Nyugat-Európában az 1800-as években.

A korszak kiemelkedő pedagógusa Carlo Blasis, akit balerina gyárosnak is neveztek. A táncelmélet kivált képen érdekelte. Átfogó módszert alakított ki, melyeket írásba is foglalt három könyvben. A rúdgyakorlat, középgyakorlat, forgás, ugrás sorrendet használó óra felépítés is tőle származik. Ez a mai napig kitűnően működik. Világhírű balerinák kerültek ki a keze alól, többek között a legendás Carlotta Grisi.

Jule Perrot vándorkomédiásból lett táncos és koreográfus. A Sylphide-ben Taglioni partnere volt. Rövid ideig Carlotta Grisi férje. Miután elváltak az ő számára készített koreográfiákat. Leghíresebbek a Giselle, valamint a Pas de Quatre és a Les Quatre Saisons (Négy évszak).

Az 1841-ben készült Giselle az egyetlen romantikus balett, melyet a mai napig a világ minden táján játszanak. Rendkívül nehéz szerepről van szó, mely minden balerina álma. Egyfajta kettősség van szó, hiszen a mű egyik fele a valóságos világban, a másik a mitológiai villik birodalmában játszódik. Ez adta Carlotta Grisi sikerét: kitűnően formálta meg a Taglioni féle tündért és Elssler specialitásában, a karaktertáncokban is brillírozott. Ráadásul a források szerint gyönyörű nő volt.

 

giselle_es_albrecht_jpg_pecsi_nemzeti_szinhaz.jpg

Giselle és Albrecht a valóságos világban (Pécsi Nemzeti Színház)

 

Ennek a műnek köszönhető, hogy a cári Oroszország érdeklődése a balettművészet felé fordult. Jules Perrot több mint tíz évig dolgozott Szentpétervárott. A koreográfiát híres tanítványa, Marius Petipa mentette meg az utókor számára.

A Giselle jelentősége felbecsülhetetlen a táncművészetben. A Petipa által koreografált Diótörő és Hattyúk tava mellett a világ három legnehezebb főszerepe között tartják számon. Hogy hogyan alakult tovább a balettművészet, azt a következő cikkből megtudhatjátok.

Mytha, a villik királynője (Ekaterina Kondaurova, Mariinsky Theatre, 2008)

Kállai Lili

facebook.com/tanctanarod

 

 

süti beállítások módosítása