7 tipp, hogy elkerüljön a lábfájás (nem csak táncosoknak)

 

dsc05843.JPG

A lábfájás, akár egy kényelmetlen cipő teljesen elronthatja a napodat, különösen, ha táncos vagy. Én is sokszor megjártam, de szerencsére már megtanultam, hogy hogyan vigyázzak a lábaimra. Ezeket a tapasztalataimat szeretném most megosztani veled.

Ha hegyes orrú cipők nagyon csinosak, de egyáltalán nem egészségesek, hiszen összeszorítják a lábujjakat. Idővel a bütyköt is kialakíthatják. Azt javaslom, csak ritkán és rövid ideig viseld. Kifejezetten örültem, hogy végre kiment a divatból.

A rendszeres tornázásba építsd be a láberősítést is. Vannak gyakorlatok, amik a bokát és a talpizmokat erősítik. Ez ugyan nem javít az alakodon, viszont sokat teszel vele az egészségedért.

Ha fáj a talpad vagy kényelmetlen cipőd kell viselned, segíthet egy zselés talpbetét. (Nyitott szandálba ragaszd bele, mert különben kicsúszik.)

A Ryn cipő vagy az MBT nem éppen elegáns viselet, viszont nagyon egészséges és kényelmes. Akár egész nap képes vagyok mindkettőben gyalogolni (pedig tényleg nagyon kényes vagyok a tappancsaimra).

Egy hosszú táncpróba után egy sós lábfürdő szinte életmentő. Egyszerűen kihúzza a fáradtságot a lábakból. Szórj néhány kanál sót langyos vízbe, és áztasd benne a lábad 15-30 percig. Meglátod, utána, mint ha kicseréltek volna.

Kitűnő segítség lehet egy masszírozó gép. Már kiskoromban is lenyúltam anyukámét és tánc után azzal masszíroztam a talpaimat.

Ha kényelmetlen cipőt kell viselned, inkább vidd magaddal és vedd át, ne abban gyalogolj.

Időben kezdj el törődni az egészségeddel, hidd el, a szervezeted később meghálálja!

Kállai Lili

facebook.com/tanctanarod

Címkék: Csajoknak